Skip to content

I’m alive! … sort of….

marts 15, 2012

Hoste…. støve…. grynte…. Jeg har valgt at åbne skabslågerne op til min gamle blog, jage møl og mølkugler ud af gemmerne og rasle lidt med de gamle skeletter. I hvert fald for en stund!

Jeg er lige gået i gang med mit speciale på Institut for Kunst og Kultur ved Københavns Universitet indenfor musik(videnskab), der omhandler musikken i computerspil, og jeg må indrømme, at rejsen indtil videre (omend blot i sin spæde begyndelse) allerede har været noget af et trip-down-memory-lane. For at vise hvad jeg mener, bør I nyde musikken i nedenstående filmklip. Det er naturligvis Rob Hubbards fremragende funky version (af temaet fra arcade versionen) til spillet Commando fra 1985, der blev udgivet på flere platforme, men som jeg selv nød at spille timer efter timer på min Commodore 64 (brødkassen!). Musikken har et virkeligt stærkt tema, som jeg altid kan huske tydeligt, selvom der går mange år i mellem, jeg hører det.

Her er hvad Rob selv siger om temaet: “[I] started working on it late at night, and worked on it through the night. I took one listen to the original arcade version and started working on the C64 version. […] By the time everyone arrived at 8.00 in the morning, I had loaded the main tune on every C64 in the building! I got my cheque and was on a train home by 10.00”. (Kilde Wiki)

Enjoy….

Mere info: http://en.wikipedia.org/wiki/Commando_(video_game)#Commodore_64

No comments yet

Skriv et svar

