Skip to content

Musikmediernes fødsel og død

august 25, 2009
Kilde: RIAA

Kilde: RIAA

For et godt stykke tid siden skrev jeg et længere indlæg om pladebranchens livscyklus. Indlægget var en slags destillation af min første større opgave på musikvidenskab omhandlende teknologiens betydning for musikbranchen.

I går stødte jeg så på denne grafiske oversigt fra RIAA, som ret præcist viser samme tendens som jeg beskrev i ovennævnte indlæg og som viser de forskellige mediers fødsel, storhedstid og død indenfor musikbranchen (vist som solgte enheder).

Jeg tror vi allerede indenfor de næste 5 år vil kunne se en lignende tendens for mp3- og aac-filer som udviklingen går mod mobile platforme og access til indhold via streaming fremfor, at man selv ligger inde med store biblioteker på harddisken.

Reblog this post [with Zemanta]
No comments yet

Skriv et svar

