Skip to content

Good Copy Bad Copy – en dokumentar om copyright og fildeling

januar 6, 2009

Well… filmen er ikke nogen nyhed længere, men absolut stadig relevant for debatten om copyright, fildeling osv., hvorfor jeg har valgt at blogge om den her. Det er naturligvis dokumentarfilmen Good Copy Bad Copy af Andreas Johnsen, Henrik Moltke og Ralf Christensen jeg tænker på. Jeg har gennemtærsket denne film en million gange i forbindelse med en opgave jeg skulle skrive på mit studie på Musikvidenskab, og jeg synes både den er underholdende samtidig med den har noget relevant at sige. Dokumentaren inddrager væsentlige nøglepersoner i debatten bl.a. Girltalk, DJ Dangermouse, Dr. Lawrence Ferrara, Dan Glickman (MPAA), Lawrence Lessig, Jane Peterer (Bridgeport Music) m.fl.

Du kan læse mere om filmen her. Filmen kan i øvrigt downloades helt lovligt fra Piratebay (hvis du da ikke lige har Sonofon og ikke længere adgang til siden ;)) Hermed også en opfordring til at støtte projektet.

Note: Læg i øvrigt mærke til nogle af de filmtekniske tricks der er brugt. IFPI’s bygning er filmet i frøperspektiv og ligner nærmest et elfenbenstårn og John Kennedy står nærmest presset op ad væggen med solen i øjnene. Omvendt er Peter Jenner (Pink Floyd’s tidligere manager) filmet i grønne omgivelser, hvor han rigtigt kan slå ud med armene, imens han fortæller om hvordan musikindustrien burde revolutioneres (af mangel på bedre ord). Jaja, det understreger jo bare budskabet, som jeg i øvrigt er fuldstændigt enig i.

Skriv et svar

